Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa!

O alimentatie sanatoasa ne mentine in forma, ne ajuta sa prevenim bolile cardiovasculare, diabetul sau alte boli. Avem posibilitatea sa ne hranim sanatos fara sa cheltuim foarte multi bani pe mancare.

Sfatul meu este sa ne cumparam in special legumele din piete amenajate, unde gasim produse de gradina direct de la producatori. Sa incercam sa renuntam la mezeluri daca nu sunt uscate natural si daca au potentiatori de gust si substante chimice.

Sa incercam intotdeauna sa mancam „sezonier”

Mai jos o sa gasiti cateva sfaturi rapide pentru o alimentatie sanatoasa:

  1. Nu consuma in exces alune, nuci si seminte din cauza consumului crescut de lipide ( grasimi ).
  2. Redu sau renunta la consumul de bauturi alcoolice. Un gram de alcool contine 7 kcal, are un aport caloric ridicat, dar un pahar de vin rosu (este considerat aliment) 🙂 pe zi protejeaza organismul impotriva afectiunilor cardiovasculare datorita antioxidantilor .
  3. Evita pe cat posibil gustarile hipercalorice bogate in zaharuri si grasimi : dulciuri, prajituri, inghetata, siropuri, snack-uri si lista poate continua mult 🙂
  4. Incearca sa alegi uleiuri de origine vegetala.
  5. Consuma de 3 ori/saptamana de peste . Pestele este bogat in acizi grasi si Omega3, reduce aparitia bolii Alzheimer.
  6. Cerealele integrale reprezinta un aliment important pentru mentinerea sanatatii datorita continutului de fibre, carbohidrati, antioxidanti, vitamina B si fier. Consumul regulat de cereale integrale ajuta la prevenirea unor afectiuni precum diabetul, boli cardiovasculare, cancerul de colon, rinichi si cel mamar.
  7. Consuma cat mai multe fructe si legume proaspete. Fructele nu ne ingrasa daca sunt mancate cu moderatie, din contra ne ajuta sa prevenim anumite boli, sa fim frumosi si sanatosi. In general nu sunt recomandate a fi consumate la micul dejun deoarece ele produc un flux mai mare de insulina, ceea ce poate declansa pofta de alti carbohidrati.
Fructele contin cantitati importante de fructoza – zaharul din fructe – care ingrasa. Consumati fructele dupa masa de pranz sau la cina, nu dimineata!!!

Daca facem sport insa, ardem mai multe calorii, deci nu trebuie sa ne privam organismul de alimente esentiale. Desigur, nu inseamna ca daca facem sport putem manca orice oricat. Vom alege intotdeauna alimente sanatoase, bogate in proteine vegetale, fibre, minerale.

No Comments