STIATI CA: Alimentele cu indice glicemic mic te scapa de foame

882cc1f31e8f34afc2136fca22c6befbIndicele glicemic (IG) nu este o dieta, ci un instrument care ne ajuta sa mancam si ne invata cum sa slabim mancand sanatos.

Atunci cand consumi alimente cu Indicele Glicemic ridicat, apare mult mai repede senzatia de foame, deoarece variatia rapida a nivelului de glucoza stimuleaza nevoia refacerii echilibrului de glucoza din sange.

Daca consumi alimente care au un Indice Glicemic redus, vei avea pentru o perioada indelungata senzatia de satietate, deoarece acestea raman mai mult timp in intestinul subtire, iar creierul primeste informatia ca a mai ramas mancare de digerat in intestin.

In concluzie, ce fel de alimente trebuie sa folosim in dieta noastra? De exemplu, daca vrei sa slabesti, e bine sa eviti cerealele si fainurile rafinate, cartofii ori zaharul, care sunt carbohidrati cu indice glicemic mare. E indicat sa alegi, in schimb, paine din cereale integrale, fulgi de ovaz, tocane si alte feluri de mancare preparate cu cereale integrale, boabe uscate, soia, linte, fasole, precum si legume fara amidon.

Consulta tabelul de mai jos si afla care sunt alimentele cu Indice Glicemic mic.

Soia fiarta – 23

Linte rosie fiarta – 36

Fasole rosie fiarta – 42

Linte verde fiarta – 42

Fasole galbena fiarta – 44

Naut – 47

Fasole alba fiarta – 54

Fasole pestrita – 55

Naut la conserva – 60

Fasole pestrita la conserva – 64

Fasole alba la conserva – 69

Fasole rosie la conserva – 74

Linte verde la conserva – 74

1 Comment