Avocado – 5 beneficii pentru sanatate!

1210473572d8e37977827008a6bf7cdb

e3ccac36a57e661792c49810d3e2cf1aAvocado este un fruct destul de unic. Cele mai multe fructe sunt compuse in principal din carbohidrati, in timp ce avocado este compus din grasimi sanatoase. Iti prezint cele 5  beneficii aduse sanatatii de fructul avocado, conform cercetarilor stintiifice:

1. Avocado este incredibil de nutritiv – In zilele de astazi, fructul avocado este denumit a fi un super aliment de catre oamenii constienti de un stil de viata sanatos. Acest fruct este apreciat pentru valoarea sa nutritiva si este adaugat in tot felul de preparate datorita aromei bune pe care o are. Aici sunt unele din elementele nutritive in doar 100 de grame:

– Vitamina K: 26% din NZ (necesarul zilnic)

– Acid Folic: 20%

– Vitamina C: 17%

– Potasiu: 14%

– Vitamina B5: 14%

– Vitamina B6: 13%

– Vitamina E: 10%

Mai contine cantitati mici de magneziu, mangan, cupru, fier, fosfor, zinc, vitamina A, B1 (tiamina), B2 (riboflavina), B3 (niacina)

Avocado are 160 de calorii din care 2g proteine, 15g grasimi sanatoase si 9g carbohidrati. Din cele 9 grame de carbohidrati, 7g sunt fibre si raman doar 2g de carbohidrati, ceea ce il face un produs low carb. Nu contine colesterol sau sodiu si este sarac in grasimi saturate.

2. Avocado contine mai mult potasiu decat bananele!banana-avocado-hair-mask

Avocado contine de fapt foarte mult potasiu. Cu 100 de grame servim 14% (N.Z)  potasiu in comparatie cu bananele 10%, care sunt considerate alimente bogate in potasiu.

Potasiu este un mineral foarte important care ajuta la scaderea tensiunii arteriale, reduce riscul de infart miocardic si insuficienta renala.

 

3. Avocado te poate ajuta sa slabesti!

Graziella

Acest fruct este foarte bogat in fibre si foarte sarac in carbohidrati, ceea ce il face un aliment foarte bun pe care putem sa il folosim in dietele de slabire.

O portie de 100g de avocado contine 7 grame de fibre care este 27% din valoarea zilnica recomandata.

 

4. Avocado este foarte bun pentru inima, datorita acizilor grasi!

Acest fruct este un aliment „High-fat”.

77% din caloriile pe care le contine sunt grasimi, fiind unul din cele mai „gras” aliment. Acesta nu contine orice fel de grasime, majoritatea grasimii gasite in avocado este acid oleic. Acesta este un acid gras monosaturat care se gaseste si in uleiul de masline si este cunoscut pentru beneficiile sale pentru sanatate.

5. Consumul de avocado duce la reducerea colesterolului si la reglarea nivelului de trigliceride!1210473572d8e37977827008a6bf7cdb

Bolile de inima sunt cauzele cele mai frecvente din lume pentru deces. Este cunoscut faptul ca, colesterolul, trigliceridele, tensiunea arteriala si multe altele cauzeaza aceste boli.

Efectele consumului de avocado a fost studiat de catre cercetatori si rezultatele sunt:

– reduce nivelul colesterolului semnificativ

– reduce trigliceridele din sange cu pana 20%

– reduce colesterolul LDL cu pana 22%

– creste colesterolul HDL (bun) cu pana la 11%

Din punctul meu de vedere, avocado reprezinta pierdere in greutate, inima sanatoasa si nu in ultimul rand un gust incredibil.

Ce poti sa iti doresti mai mult de la un produs alimentar? 🙂

 

Photo: Pinterest

 


No Comments