5 idei de mic dejun sanatos

10002673_10201656271433687_809681507_nCu totii stim regula de aur pentru un stil de viata sanatos ‒ nu trebuie sa sarim peste micul dejun. De aceea, iti propun 5 idei pentru un mic dejun sanatos si satios.

Ideal este ca micul dejun sa imbine armonios proteine, fibre, carbohidrati buni si vitamine, un mix perfect care sa integreze atat beneficiile pentru sanatate, cat si aportul energetic si senzatia de satietate pana la ora pranzului.

Sigur, bine ar fi ca micul dejun sa fie rapid si ‒ eventual ‒ sau eventual sa-l pregateasca altcineva pentru noi, cat timp ne bem cafeaua sau ceaiul verde. 🙂

1. Fulgi de ovaz cu fructe si miez de nuca. Cand spui fulgi de ovaz, spui fibre, deci inseamna senzatie de satietate pe termen lung. Fie ca folosesti lapte sau iaurt (cu putine grasimi), un astfel de mix iti asigura, in doar cateva minute, toate categoriile de nutrienti mentionati mai sus, inclusiv grasimi bune (din miezul de nuca). Ca fructe, recomand fructele de padure. Pentru amatorii de mic dejun dulce, puteti adauga si o lingurita de miere, putina scortisoara si putina nuca de cocos.

2. Iaurt grecesc cu fructe. Stiu, te gandesti ca e un iaurt gras. Dar pe piata se gaseste si in varianta cu 0% grasime si cu de doua ori mai mult aport proteic decat iaurtul normal. Este foarte satios si foarte rapid, usor de mixat cu fructele preferate. Optional, puteti adauga 1-2 linguri de ovaz, transformand astfel micul dejun intr-un adevarat desert-parfait. 🙂

3. Omleta de albusuri cu avocado, cottage cheese (sau branzica slaba de vaci) si spanac. E varianta cea mai buna pentru un mic dejun bogat proteic. Incurajez adesea consumul de albusuri, fie sub forma de ou fiert, fie sub forma de omleta, intrucat proteina din albus este una dintre cele mai bune din categoria proteinelor animale. O jumatate de avocado iti va asigura necesarul de acizi grasi esentiali, dar si de fibre solubile (care regleaza apetitul si induc senzatia de satietate).

702441_10201656271313684_601369666_n4. Omleta de albusuri cu somon afumat, baby spinach si arpagic (optional, poti adauga branza slaba de vaci). Este o alternativa pentru cei care nu sunt foarte mari amatori de avocado. Somonul aduce un aport de acizi grasi Omega 3, vitamine si minerale. Omletele se pot pregati intr-o lingurita de ulei de masline sau, preferabil, intr-o tigaie de teflon.

5. Smoothie. Un astfel de mic dejun urmeaza calea cea dreapta in ceea ce priveste consumul de fructe (despre care stii ca e indicat in prima parte a zilei, daca se poate, pe stomacul gol). Un mix de banana, capsuni si afine, la care sa adaugi o lingura de unt de arahide iti asigura atat sursa de proteine, fibre si vitamine, cat si energia de care ai nevoie pentru cateva ore bune.

 

1 Comment