Combinații de alimente!

Combinații de alimente sanatoase!

Disconfortul indigestiei este atat de obisnuit in zilele noastre, incat este aproape considerat normal. În loc să utilizam medicamente pentru a suprima simptomele, nu ar fi mai înțelept să putem combina în mod adecvat alimentele pentru a elimina cauzele indigestiei?

Potrivit medicinei Ayurveda, medicina chineză și alte medicamente alternative, dacă combinam alimentele greșite, corpul nostru va deveni acid și dezechilibrat și, de fapt, va secreta enzime care se anulează reciproc. Acest lucru provoacă balonare, gaze, pierdere în greutate și fluctuații ale nivelurilor de energie.  Poate duce, de asemenea, la încetinirea sau deteriorarea digestiei, provocând hrana pentru fermentație în stomac sau pentru toxinele care trebuie eliberate în intestine.

Combinațiile corecte de alimente se bazează pe ideea că există grupuri de alimente care se digeră bine între ele și altele care nu. Deci, ce este combinarea alimentelor? Ce hrană este o proteină și ce alimente este un amidon?
Hai să vedem cum le putem combina 🙂

Combinatii pe categorii de alimente

  • Proteine usoare: peste slab, carne slabă și carne de pasăre, lactate cu conținut scăzut de grăsimi, praf de proteine
  • Amidon și proteine ​​amidonate: boabe (inclusiv pâine, paste etc.), cartofi, cartofi dulci, sfecla, patrunjel, morcovi, dovleac, ciuperci de iarnă, fasole, linte, mazăre, tofu.
  • Grăsimi și proteine ​​grase: avocado, măsline, nuci, semințe, uleiuri, unt, brânză, iaurt, ouă, pește gras, carne de pasăre.
  • Verzituri si legume nesaturate: verdeață cu frunze, germeni, țelină, castraveți, varză, conopidă, broccoli, sparanghel, ridiche, dovlecei, ceapă, usturoi, ciuperci, fasole verde, porumb proaspăt
  • Fructe: lămâi, lime, grapefruit, portocale, fructe uscate, fructe uscate, fructe uscate, fructe de padure, fructe uscate, fructe de padure, fructe uscate, fructe de padure , pepene galben, miere
  • Indulcitori: zaharuri, siropuri, siropuri de malț, miere

Combinatii corecte de alimente

  • Verzituri și legumele non-amidon se combină bine cu orice fel de mâncare.
  • Proteinele slabe se combină cel mai bine cu legumele și legumele non-amidonice.
  • Amidonul și proteinele amidonoase se combină cel mai bine cu verdele, legumele și grăsimile non-amidon.
  • Grăsimile și proteinele grase se combină cel mai bine cu verdele, legumele non-amidon, amidonul.
  • Fructele se combină cel mai bine cu verdele și ar trebui să fie consumate mai întâi pe măsură ce ies din organism cel mai repede.
  • Îndulcitorii se consumă cel mai bine pe cont propriu (adică în ceai).

Excepţii

  • Fructele acide (citrice, roșii, căpșuni, ananas) se combină bine cu grăsimi sau proteine.
  • Bananele pot fi consumate cu amidon datorită conținutului lor de amidon.
  •  Mâncarea gătita încet cu o mulțime de apă (cum ar fi supe și tocană) nu tind să provoace atât de multă dificultate în digestie atunci când există combinații proaste.

Combinatii proaste de alimente

Amidonul și proteinele ar trebui consumate separat, deoarece se digeră diferit. Amidonul începe să se descompună în gură, așa cum fac toți carbohidrații, în timp ce proteina se descompune în tractul gastro-intestinal.Dacă consumați un carbohidrat de amidon cu o proteină, cum ar fi pastele sau orezul, carbohidratul va sta în acidul stomacal și va fermenta și va putrezii în timp ce sistemul digeră proteina și grăsimile. Cel mai bine este să mănânci amidon și proteine ​​cu legume.

Evitați

  • Proteine ​​cu alte proteine, grăsimi, fructe și îndulcitori
  • Amidonuri cu alte amidonuri, proteine, fructe și îndulcitori
  • Grăsimi cu proteine, fructe și îndulcitori

Odată ce organismul este echilibrat sau alcalin și sistemul digestiv este sănătos și activ, veți putea mânca mai multe combinații, cu excepția cazului în care aveți probleme digestive precum , constipație cronică, Crohn, candida, balonare sau alte probleme cronice.

Sistemul nostru digestiv este conceput pentru a digera alimentele și va continua să facă acest lucru atât timp cât nu îl supraîncărcăm prea mult sau prea des.Cel mai important punct de reținut este păstrarea corpului alcalin sau echilibrat. Cel mai adesea, organismul vă va spune care sunt combinațiile și ce nu.

Fiecare regulă are o excepție, iar mâncarea unei persoane este otrava altei persoane. Ascultați mesajele corpului dvs. și aflați ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

 

 

 

No Comments