Alimente bogate in nutrienti!

10 Alimente bogate in nutrienti
Ați auzit mereu: Cel mai bun mod de a rămâne sănătos este să consumați o mare varietate de alimente bogate în vitamine si nutrienti 🙂

Introduceți super-alimente in viata voastra de zi cu zi. Acestea sunt ambalate cu vitamine, minerale și antioxidanți, care minimizează deteriorarea celulară care poate duce la boli de inimă, cancer, Alzheimer și alte boli. Mancatul acestora vă poate ajuta să vă simțiți mai siguri că primiți ceea ce aveți nevoie din dieta voastra.

Mulți oameni cred că trebuie să ia suplimente dietetice scumpe pentru a obține toate vitaminele și mineralele de care au nevoie. Dar substanțele nutritive funcționează cel mai bine în corpul vostru când le obțineți calea naturală: în cantitățile găsite în alimente și echilibrate cu alți nutrienți.

O doză mare de vitamine sau minerale dintr-un supliment poate interfera cu modul în care corpul vostru absoarbe sau utilizează alte vitamine sau minerale importante. Cele mai multe dintre alimentele enumerate mai jos sunt alimente sănătoase care au, de asemenea, beneficii ascunse.

Mananca-le in fiecare zi pentru a creste aportul de vitamine, minerale si alti nutrienti cheie care beneficiaza organismul si sistemul imunitar.

  1. Strugurii rosii, sunt încărcați cu substanțe fitochimice, antioxidanți care pot ajuta la protejarea împotriva cancerului și a bolilor de inimă. Două dintre aceste substanțe fitochimice, antocianina și proantocianidina, pot fi deosebit de bune pentru sistemul imunitar. Strugurii conțin, de asemenea, vitamina C și seleniu. De exemplu, suplimentele cu doze mari de fier pot determina corpul vostru să nu absoarbă cât mai mult zinc decât este necesar. Și nu obținerea de zinc suficient poate provoca probleme cu unele funcții cheie ale sistemului imunitar. Pe de altă parte, prea mult zinc poate interfera cu absorbția cuprului.O altă problemă este că suplimentele pot interacționa sau interfera cu medicamente precum antibioticele și diureticele.
  2. Afine, studiile recente sugerează că afinele pot ajuta la protejarea celulelor împotriva deteriorării și inflamaților. Afinele conțin multe dintre vitaminele și mineralele cunoscute pentru a întări sistemul imunitar, împreună cu substanțele fitochimice cheie care pot ajuta la protejarea împotriva cancerului și a bolilor de inimă.
  3.  Fructe de padure (rosii), în special zmeura și căpșunile, conțin acid fitochimic care poate ajuta la protejarea împotriva agenților care provoacă cancer .
  4. Nucile sunt una dintre cele mai echilibrate alimente de pe planetă. Acestea oferă o doză bună de grăsimi „sănătoase” împreună cu o cantitate mai mică de proteine ​​și carbohidrați. Nucile sunt cele mai ridicate in omega-3.  Nucile de Brazilia sunt cele mai bune pentru seleniu.Cele mai multe fructe cu coajă lemnoasă conțin, de asemenea, fitochimice, cum ar fi resveratrolul și sterolii vegetali, care contribuie la scăderea colesterolului.
  5. Legumele verzi . Este greu să concurezi cu mușchiul nutrițional de la broccoli și spanac. Aceste super legume  sunt bogate în substanțe nutritive care ajută la combaterea bolilor, inclusiv vitaminele C, E și A și calciu. De asemenea, sunt încărcate cu magneziu și potasiu.Ai nevoie de un alt motiv pentru a „merge” pe verde? Aceste legume sunt pline de substanțe fitochimice antioxidante, cum ar fi kaempferol, care pot ajuta la dilatarea vaselor de sânge și pot avea proprietăți de combatere a cancerului. Prazul, salata si varza furnizeaza luteina si quercetinul, ambii antioxidanti puternici.
  6.  Cartofii dulci și legumele portocalii.  În întreaga Americă, cartofii dulci se strecoară în meniuri. Cartofii albi și cartofii dulci furnizează nutrienți importanți, cum ar fi vitaminele C și B6, potasiu și fibre. Dar cartofii dulci au mai mulți nutrienți. Acestea aduc, de asemenea, la bază substanțe nutritive cheie precum calciu și cantități enorme de vitamina A. Alte legume portocalii sunt bogate în nutrienți . Morcovii sunt cunoscuți ca fiind bogați în vitamina A.
  7. Ceai. Cu o „gustare” de ceai, obțineți două substanțe fitochimice puternice – antocianină și pro antocianină. Ambele sunt antioxidanti care ajuta la combaterea inflamatiei. Adăugați la aceasta o doză sănătoasă de catechine, antioxidanți care se presupune că blochează deteriorarea celulelor care pot duce la cancer. Ceaiul verde, în special, contribuie cu multe alte substanțe fitochimice protectoare. Galactatul   (EGCG), care este deosebit de abundent în ceaiul verde, este un antioxidant deosebit de puternic.
  8.  Cereale integrale. Efectuarea acestei schimbări alimentare poate îmbunătăți în mod semnificativ sănătatea ta: treci la „integrale” :). De exemplu, mâncați pâine integrală de cereale în loc de pâine albă, orez sălbatic sau brun în loc de orez alb, tortilla de porumb în loc de tortilla de făină. Unele cercetări au arătat că persoanele care mănâncă cel puțin o porție de cereale integrale pe zi au un risc mai scăzut de boli de inimă și accident vascular cerebral. Cerealele integrale oferă zinc și seleniu, în plus față de produsele fitochimice considerate a ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă și a cancerului.
  9. Fasolea  se află în topul  antioxidantilor. Acesta oferă un pachet uimitor de nutrienți, inclusiv multe vitamine și minerale. Soia verde și soia furnizează vitamina C, calciu, zinc și seleniu.  Fasolea neagră  oferă de asemenea o cantitate bună de acid folic.
  10. Peștele oferă acizi grași omega-3 puternici. Dovezile sugerează că omega-3-urile, în special cele provenite din pești, pot ajuta la prevenirea bolilor inflamatorii, cum ar fi boala coronariană. Peștele oferă, de asemenea, un nutrient esențial greu de găsit în produsele alimentare: vitamina D. Consumati cat mai mult peste proaspat  când e posibil, de două sau trei ori pe săptămână.
No Comments