Integrare si izolare

Untitled-1

Untitled-1Integrare si izolare, concepte de antrenament.

Iata doua concepte de antrenament ce se potrivesc atat sportivilor avansati cat si incepatorilor sau persoanelor nesportive. Desigur, pentru a se potrivi fiecaruia in parte, ca orice alt antrenament, cele doua concepte trebuie aplicate in maniere diferite in functie de nivelul de pregatire si de obiectivul dorit.

Conceptul de izolare se refera la folosirea acelor miscari simple prin care se stimuleaza un singur grup principal de muschi. La polul opus insa, conceptul de integrare se refara la folosirea acelor miscari complexe care solicita mai multe grupe de muschi simultan.

Va propun, ca in cateva randuri, sa vorbim despre exercitiile de integrare.

O persoana sedentara cu un nivel de  pregatire fizica nu foarte avansat care are ca si obiectiv scaderea in greutate si remodelarea corporala va putea folosi in cadrul sedintelor de antrenament conceptul de integrare doar dupa o buna familiarizare cu exercitiile de baza. Consumul caloric este unul foarte mare, ceea ce ar putea fi un drum sigur spre o scadere in greutate, iar acesta este doar unul din beneficiile exercitiilor de integrare. Printre alte avantaje importante putem enumera: imbunatatirea coordonarii, usurinta si naturalete in miscari atat in antrenament cat si in solicitarile zilnice, imbunatatirea posturii corporale, imbunatatirea biomecanicii miscarilor si lista poate continua. Insa acest gen de antrenament este recomandat sa fie efectuat cu ajutorul unui antrenor profesionist care sa tina cont de particularitatile clientului si sa se asigure de o executie corecta si in siguranta, riscurile executiilor incorecte fiind prezente atat pe termen scurt cat si pe termen lung.

Pentru un sportiv de performanta, conceptul de integrare este utilizat in momentul in care se trece  de la imbunatatirea calitatilor motrice (forta, putere, coordonare, viteza de executie, suplete) la valorificarea lor, in miscari cat mai apropiate de cele avute in actiunile tehnice si tactice specifice sportului practicat. In acest moment se presupune ca sportivul are deja un nivel de pregatire fizica foarte ridicat si este familiarizat cu exercitiile de baza pe care le poate executa cu usurinta pastrand o tehnica impecabila. Exercitiile de integrare alese vor trebui sa duca sportivul cat mai aproape de situatiile reale ale competitiei, solicitarea fiind considerata atat din punctul de vedere al intensitatii efortului cat si din punctul de vedere al executiilor tehnice.

In clipul atasat acestui scurt articol aveti exemplificate  practic cele doua concepte, respectiv integrare si izolare. Exercitiile prezentate pot fi combinate in orice ordine si repetate creand astfel o lunga serie de antrenamente. Nu uitati ca la orice exercitiu puteti folosi variante ajutatoare sau variante mai dificile totul depinzand de nivelul de pregatire si de obiectivele stabilite.

Articolul scris de Ovidiu Atanasiu si Armando Lungu

No Comments